Vi ber deg sette deg godt inn i denne informasjonen før du utfører installering av produkter fra Danalock.
DIN LEVERANSE ER VIKTIG
Husk at du som Luado-fikser er den siste kunden møter i sin kundereise. Du har derfor stor påvirkning på hvilken opplevelse kunden sitter igjen med.
SJEKKLISTE FØR INSTALLERING
Sørg for en god dialog med kunden før oppdraget og still spørsmål. Benytt chat-funksjonen i appen slik at dialogen også er skriftlig.
- Er den nye låsen kompatibel med døren kunden har? Be kunden bekrefte at låsen passer før du starter jobben.
- Sett deg inn i detaljer om den aktuelle låsen før oppdraget starter, og se relevante videoer for den modellen.
- Last ned og gjør deg kjent med relevante apper: Danalock appen og Unloc appen i forkant av monteringen
- Kontakt Luado i god tid før oppdraget og avtalt tid for å hente ut lås til kunden dersom de har bestilt smartlåspakke. Produkter utleveres hos Sesam etter godkjenning av Luado. Send oss en e-post der du refererer til henting av Danalock-låser (og hvor mange du eventuelt har igjen), så vil vi godkjenne uthenting og sette deg i kontakt med Sesam.
Ta med deg riktig utstyr:
- 2 stk Danalock låser (en i reserve)
- Bultsaks
- Adapter
- 8-10 lange skruer
- 1 ekstra låspinne
- Drill og borr 2-6 mm
- Skrutrekker
- Smarttelefon
- Luado T-Skjorte (hente på Luado kontor)
Sørg også for at du har nødvendig kompetanse og utstyr for å kunne demontere gammel lås. Dersom eksisterende lås er gått i «lås» be kunden kontakte låsesmed.
Se gjennom opplæringsmateriell:
Vi anbefaler at du i forkant av hver installering repeterer og går gjennom opplæringsmateriell fra vår partner Unloc og tar vår online test for å sikre at du har fått med deg det viktigste.
- Luado Installer Playbook (2021.10.15) (PDF)
- Danalock user guide – private door (NO) (PDF)
- Montering av adapter på lås
- Oppsett i app (Danalock og Unloc)
DETTE FORVENTES AV DEG UNDER OPPDRAGET
- Møt opp til avtalt sted og tid
- Blir du forsinket, si i fra i god tid
- Vis respekt, presenter deg på en ordentlig måte og vær imøtekommende
- Sjekk at pakken med låsen kunden har bestilt inneholder nødvendige deler og sjekk døren
- Jobb rolig og metodisk etter instruksjon gitt i opplæringsmateriell
- Blir du usikker underveis, stopp opp og få hjelp (se kontaktinformasjon under)
- Be kunden selv slå inn masterkoden når du kommer dit i monteringsprosessen
NÅR DU ER FERDIG MED INSTALLERINGEN
Ta bilde av den ferdig monterte låsen og informer kunden om at oppdraget er ferdigstilt. Husk å ta deg tid til å vise kunden grunnleggende funksjoner i Unloc appen. Det bidrar til økt kundetilfredshet og bedre rating. Markere deretter jobben som utført i Luado-appen slik at kunden også kan godkjenne jobben (kreves for at du skal få betalt).
HVA GJØR DU VED AVVIK?
- Får du problemer med installeringen av låsen, finner du svar på det meste i Unloc sitt hjelpesenter.
- Oppdager du feil eller mangler på selve låsen, prøv å montere medbragt reservelås. Dersom dette ikke fungerer kan du kontakte en annen Luado smartlås-montør. Har du ikke kontaktinfo fra opplæring kan du alltids kontakte Luado kundeservice, så gir vi deg et nummer.
- Luado Kundeservice finner du kontaktinformasjon til her.
Husk at det er du som montør av låsen/smarthusproduktene som står ansvarlig for installeringen, og dersom kunden opplever feil eller mangler ved monteringen i etterkant vil de ta kontakt med deg direkte for å utbedre feil og mangler.
Lykke til med installeringen!
Hilsen
Luado-teamet