Vi ber deg sette deg godt inn i denne informasjonen fĂžr du utfĂžrer installering av produkter fra ID Lock og/eller Nimly.
DIN LEVERANSE ER VIKTIG
Husk at du som Luado-fikser er den siste kunden mÞter i sin kundereise. Du har derfor stor pÄvirkning pÄ hvilken opplevelse kunden sitter igjen med.
SJEKKLISTE FĂR INSTALLERING
SÞrg for en god dialog med kunden fÞr oppdraget og still spÞrsmÄl. Benytt chat-funksjonen i appen slik at dialogen ogsÄ er skriftlig.
Installering av smartlÄs:
- Hvis ny lÄs, hvilken type lÄs skal demonteres?
- Er den nye lÄsen kompatibel med dÞren kunden har? Be kunden bekrefte at lÄsen passer fÞr du starter jobben.
- SÞrg for at kunden har tilgang til trÄdlÞst nettverk (Wifi) fÞr installering av ID Lock 150/Nimly
- Sett deg inn i detaljer om den aktuelle lÄsen fÞr oppdraget starter, og se relevante videoer for den modellen.
- Last ned og gjĂžr deg kjent med relevante apper: ID Lock 150 Updater appen og Eva Smarthus appen i forkant av monteringen
- Kontakt Luado i god tid fÞr oppdraget og avtalt tid for Ä hente ut lÄs dersom kunden har bestilt en smartlÄspakke. Produkter utleveres hos Sesam etter godkjenning av Luado. Send oss en e-post der du refererer til henting av smartlÄser (og hvor mange du eventuelt har igjen), sÄ vil vi godkjenne uthenting og sette deg i kontakt med Sesam.
Installering av smart modulpakke:
- Sjekk at kunden har fÄtt modulpakken levert (per post) fÞr jobben starter sÄ slipper du bomtur
- Sjekk alltid pÄ forhÄnd hvilken lÄs modulpakken skal kobles til (ID Lock / Yale)
- Last ned og gjĂžr deg kjent med Eva Smarthus appen
Ta med deg riktig verktĂžy:
- Drill og 10mm borr
- Skrujern
- Smarttelefon
SĂžrg ogsĂ„ for at du har nĂždvendig kompetanse og verktĂžy for Ă„ kunne demontere gammel lĂ„s. Dersom eksisterende lĂ„s er gĂ„tt i «lĂ„s» be kunden kontakte lĂ„sesmed.
Se gjennom opplĂŠringsmateriell:
Vi anbefaler at du i forkant av hver installering repeterer og gÄr gjennom opplÊringsmateriell fra vÄr partner Eva Smarthus/Datek.
DETTE FORVENTES AV DEG UNDER OPPDRAGET
- MĂžt opp til avtalt sted og tid
- Blir du forsinket, si i fra i god tid
- Vis respekt, presenter deg pÄ en ordentlig mÄte og vÊr imÞtekommende
- Sjekk at pakken med produkter kunden har bestilt inneholder nĂždvendige deler og sjekk dĂžren
- Jobb rolig og metodisk etter instruksjon gitt pÄ kurs/video
- Blir du usikker underveis, stopp opp og sjekk kunnskapsbasen eller kontakt support hos Eva Smarthus / Datek (se info under)
- Be kunden selv slÄ inn masterkoden nÄr du kommer dit i monteringsprosessen
Husk Ă„ ta deg tid til Ă„ vise kunden grunnleggende funksjoner i Eva Smarthus appen. Det bidrar til Ăžkt kundetilfredshet og bedre rating.
NĂ R DU ER FERDIG MED INSTALLERINGEN
Ta bilde av den ferdig monterte lÄsen og informer kunden om at oppdraget er ferdigstilt. Husk Ä markere jobben som utfÞrt i Luado-appen slik at kunden ogsÄ kan godkjenne jobben. (kreves for at du skal fÄ betalt)
HVA GJĂR DU VED AVVIK?
- FÄr du problemer med installeringen av ID Lock 150 lÄsen, finner du mange svar i vÄr kunnskapsbase. Kontakt evt ID Lock direkte pÄ telefon +47 466 20 249
- FÄr du problemer med installeringen av smarthusproduktene fra Eva Smarthus / Datek, finner du mange svar i vÄr kunnskapsbase. Kontakt evt Ramin hos Datek direkte pÄ telefon +47 483 88 860
- Oppdager du feil eller mangler pÄ selve lÄsen eller smarthusproduktene skal du informere kunden om dette snarest og be kunden ta direkte kontakt med selger av produktene
- Husk at du ogsÄ kan kontakte Luado Kundeservice pÄ telefon +47 919 20 901 eller e-post hei@luado.no om noe skulle vÊre uklart
Husk at det er du som montÞr av lÄsen/smarthusproduktene som stÄr ansvarlig for installeringen, og dersom kunden opplever feil eller mangler ved monteringen i etterkant vil de ta kontakt med deg direkte for Ä utbedre feil og mangler.
Skulle du ha spÞrsmÄl ta gjerne kontakt med oss i Luado pÄ hei@luado.no
Lykke til med installeringen!
Hilsen
Luado-teamet