Meny Logg inn

TRAINING: Slik installerer du Eva Smarthus produkter

Vi ber deg sette deg godt inn i denne informasjonen før du utfører installering av produkter fra Eva Smarthus / Datek.


DIN LEVERANSE ER VIKTIG

Husk at du som Luado-fikser er den siste kunden møter i sin kundereise. Du har derfor stor påvirkning på hvilken opplevelse kunden sitter igjen med.


SJEKKLISTE FØR INSTALLERING

Sørg for en god dialog med kunden før oppdraget og still spørsmål. Benytt chat-funksjonen i appen slik at dialogen også er skriftlig.

Installering av smartlås:

  • Hvis ny lås, hvilken type lås skal demonteres?
  • Er den nye låsen kompatibel med døren kunden har? Be kunden bekrefte at låsen passer før du starter jobben.
  • Sørg for at kunden har tilgang til trådløst nettverk (Wifi) før installering av ID Lock 150
  • Sett deg inn i detaljer om den aktuelle låsen før oppdraget starter, og se relevante videoer for den modellen.
  • Last ned og gjør deg kjent med relevante apper: ID Lock 150 Updater appen og Eva Smarthus appen i forkant av monteringen
  • Kontakt Luado i god tid før oppdraget og avtalt tid for å hente ut lås og smarthusprodukter til kunden. Produkter utleveres hos Luado i Bygdøy Alle 8


Installering av smart modulpakke:

  • Sjekk at kunden har fått modulpakken levert (per post) før jobben starter så slipper du bomtur
  • Sjekk alltid på forhånd hvilken lås modulpakken skal kobles til (ID Lock / Yale)
  • Last ned og gjør deg kjent med Eva Smarthus appen

Ta med deg riktig verktøy:

  • Drill og 10mm borr
  • Skrujern
  • Smarttelefon

Sørg også for at du har nødvendig kompetanse og verktøy for å kunne demontere gammel lås. Dersom eksisterende lås er gått i «lås» be kunden kontakte låsesmed.



Se gjennom opplæringsmateriell:
Vi anbefaler at du i forkant av hver installering repeterer og går gjennom opplæringsmateriell fra vår partner Eva Smarthus/Datek.


DETTE FORVENTES AV DEG UNDER OPPDRAGET
  • Møt opp til avtalt sted og tid
  • Blir du forsinket, si i fra i god tid
  • Vis respekt, presenter deg på en ordentlig måte og vær imøtekommende
  • Sjekk at pakken med produkter kunden har bestilt inneholder nødvendige deler og sjekk døren
  • Jobb rolig og metodisk etter instruksjon gitt på kurs/video
  • Blir du usikker underveis, stopp opp og sjekk kunnskapsbasen eller kontakt support hos Eva Smarthus / Datek (se info under)
  • Be kunden selv slå inn masterkoden når du kommer dit i monteringsprosessen


Husk å ta deg tid til å vise kunden grunnleggende funksjoner i Eva Smarthus appen. Det bidrar til økt kundetilfredshet og bedre rating.


NÅR DU ER FERDIG MED INSTALLERINGEN

Ta bilde av den ferdig monterte låsen og informer kunden om at oppdraget er ferdigstilt. Husk å markere jobben som utført i Luado-appen slik at kunden også kan godkjenne jobben. (kreves for at du skal få betalt)


HVA GJØR DU VED AVVIK?
  • Får du problemer med installeringen av ID Lock 150 låsen, finner du mange svar i vår kunnskapsbase. Kontakt evt ID Lock direkte på telefon +47 466 20 249
  • Får du problemer med installeringen av smarthusproduktene fra Eva Smarthus / Datek, finner du mange svar i vår kunnskapsbase. Kontakt evt Ramin hos Datek direkte på telefon +47 483 88 860
  • Oppdager du feil eller mangler på selve låsen eller smarthusproduktene skal du informere kunden om dette snarest og be kunden ta direkte kontakt med selger av produktene
  • Husk at du også kan kontakte Luado Kundeservice på telefon +47 919 20 901 eller e-post hei@luado.no om noe skulle være uklart

Husk at det er du som montør av låsen/smarthusproduktene som står ansvarlig for installeringen, og dersom kunden opplever feil eller mangler ved monteringen i etterkant vil de ta kontakt med deg direkte for å utbedre feil og mangler.


SE JOBB OG CHAT MED KJØPER

Skulle du ha spørsmål ta gjerne kontakt med oss i Luado på hei@luado.no

Lykke til med installeringen!

Hilsen
Luado-teamet

Luado.no benytter cookies for analyser og optimalisering av innhold og tjenester. Les mer