Meny Logg inn

TRAINING: Slik installerer du ID Lock/Nimly

Vi ber deg sette deg godt inn i denne informasjonen fĂžr du utfĂžrer installering av produkter fra ID Lock og/eller Nimly.


DIN LEVERANSE ER VIKTIG

Husk at du som Luado-fikser er den siste kunden mÞter i sin kundereise. Du har derfor stor pÄvirkning pÄ hvilken opplevelse kunden sitter igjen med.


SJEKKLISTE FØR INSTALLERING

SÞrg for en god dialog med kunden fÞr oppdraget og still spÞrsmÄl. Benytt chat-funksjonen i appen slik at dialogen ogsÄ er skriftlig.

Installering av smartlÄs:

  • Hvis ny lĂ„s, hvilken type lĂ„s skal demonteres?
  • Er den nye lĂ„sen kompatibel med dĂžren kunden har? Be kunden bekrefte at lĂ„sen passer fĂžr du starter jobben.
  • SĂžrg for at kunden har tilgang til trĂ„dlĂžst nettverk (Wifi) fĂžr installering av ID Lock 150/Nimly
  • Sett deg inn i detaljer om den aktuelle lĂ„sen fĂžr oppdraget starter, og se relevante videoer for den modellen.
  • Last ned og gjĂžr deg kjent med relevante apper: ID Lock 150 Updater appen og Eva Smarthus appen i forkant av monteringen
  • Kontakt Luado i god tid fĂžr oppdraget og avtalt tid for Ă„ hente ut lĂ„s dersom kunden har bestilt en smartlĂ„spakke. Produkter utleveres hos Sesam etter godkjenning av Luado. Send oss en e-post der du refererer til henting av smartlĂ„ser (og hvor mange du eventuelt har igjen), sĂ„ vil vi godkjenne uthenting og sette deg i kontakt med Sesam.


Installering av smart modulpakke:

  • Sjekk at kunden har fĂ„tt modulpakken levert (per post) fĂžr jobben starter sĂ„ slipper du bomtur
  • Sjekk alltid pĂ„ forhĂ„nd hvilken lĂ„s modulpakken skal kobles til (ID Lock / Yale)
  • Last ned og gjĂžr deg kjent med Eva Smarthus appen

Ta med deg riktig verktĂžy:

  • Drill og 10mm borr
  • Skrujern
  • Smarttelefon

SĂžrg ogsĂ„ for at du har nĂždvendig kompetanse og verktĂžy for Ă„ kunne demontere gammel lĂ„s. Dersom eksisterende lĂ„s er gĂ„tt i «lĂ„s» be kunden kontakte lĂ„sesmed.



Se gjennom opplĂŠringsmateriell:
Vi anbefaler at du i forkant av hver installering repeterer og gÄr gjennom opplÊringsmateriell fra vÄr partner Eva Smarthus/Datek.


DETTE FORVENTES AV DEG UNDER OPPDRAGET
  • MĂžt opp til avtalt sted og tid
  • Blir du forsinket, si i fra i god tid
  • Vis respekt, presenter deg pĂ„ en ordentlig mĂ„te og vĂŠr imĂžtekommende
  • Sjekk at pakken med produkter kunden har bestilt inneholder nĂždvendige deler og sjekk dĂžren
  • Jobb rolig og metodisk etter instruksjon gitt pĂ„ kurs/video
  • Blir du usikker underveis, stopp opp og sjekk kunnskapsbasen eller kontakt support hos Eva Smarthus / Datek (se info under)
  • Be kunden selv slĂ„ inn masterkoden nĂ„r du kommer dit i monteringsprosessen


Husk Ă„ ta deg tid til Ă„ vise kunden grunnleggende funksjoner i Eva Smarthus appen. Det bidrar til Ăžkt kundetilfredshet og bedre rating.


NÅR DU ER FERDIG MED INSTALLERINGEN

Ta bilde av den ferdig monterte lÄsen og informer kunden om at oppdraget er ferdigstilt. Husk Ä markere jobben som utfÞrt i Luado-appen slik at kunden ogsÄ kan godkjenne jobben. (kreves for at du skal fÄ betalt)


HVA GJØR DU VED AVVIK?
  • FĂ„r du problemer med installeringen av ID Lock 150 lĂ„sen, finner du mange svar i vĂ„r kunnskapsbase. Kontakt evt ID Lock direkte pĂ„ telefon +47 466 20 249
  • FĂ„r du problemer med installeringen av smarthusproduktene fra Eva Smarthus / Datek, finner du mange svar i vĂ„r kunnskapsbase. Kontakt evt Ramin hos Datek direkte pĂ„ telefon +47 483 88 860
  • Oppdager du feil eller mangler pĂ„ selve lĂ„sen eller smarthusproduktene skal du informere kunden om dette snarest og be kunden ta direkte kontakt med selger av produktene
  • Husk at du ogsĂ„ kan kontakte Luado Kundeservice pĂ„ telefon +47 919 20 901 eller e-post hei@luado.no om noe skulle vĂŠre uklart

Husk at det er du som montÞr av lÄsen/smarthusproduktene som stÄr ansvarlig for installeringen, og dersom kunden opplever feil eller mangler ved monteringen i etterkant vil de ta kontakt med deg direkte for Ä utbedre feil og mangler.


SE JOBB OG CHAT MED KJØPER

Skulle du ha spÞrsmÄl ta gjerne kontakt med oss i Luado pÄ hei@luado.no

Lykke til med installeringen!

Hilsen
Luado-teamet