Meny Logg inn

TRAINING: Slik monterer du Yale Smartlåser

Vi ber deg sette deg godt inn i denne informasjonen før du utfører ditt monteringsoppdrag av Yale smartlåser.

DIN LEVERANSE ER VIKTIG

Husk at du som Luado-fikser er den siste kunden møter i sin kundereise. Du har derfor stor påvirkning på hvilken opplevelse kunden sitter igjen med.


DETTE FORVENTES AV DEG FØR OPPDRAGET…

Sørg for en god dialog med kunden før oppdraget og still spørsmål. Benytt chat-funksjonen i appen slik at dialogen også er skriftlig.

  • Hvilken type lås skal demonteres?
  • Hvilken ny Yale modell skal monteres (V2N, L3 eller Linus)?
  • Sett deg inn i detaljer om akkurat denne låsen før oppdraget starter og se relevante videoer for den modellen.
  • Hvilken type låssylinder står i døren?
  • Er den nye låsen kompatibel med døren kunden har? Be kunden bekrefte at låsen passer før du starter jobben.
  • Forventer kunden ekstra tjenester utover demontering/montering av lås? F.eks. oppkobling av SmartHub?

Sørg for at du har nødvendig kompetanse og verktøy for å kunne demontere gammel lås. Dersom eksisterende lås er gått i «lås» be kunden kontakte låsesmed.

NB! Det lønner seg å utføre Yale-oppdrag på dagtid. Har kunden bestilt deg på kveld/helg sjekk om det er mulig å endre tid. Har du godt dagslys er det enklere å montere, og skulle du ha behov for assistanse vil også Yale kundeservice være tilgjengelig.

Vi anbefaler at du før jobben starter, ser gjennom instruksjonsvideoen som ble vist på kurset.

Se også gjennom relevant informasjon om aktuelle Yale-modell kunden har bestilt og ønsker montert av deg. Det finnes mye nyttig informasjon på Yale sine kundestøttesider.

Husk at Yale i løpet av våren 2021 lanserte flere nye modeller. Du finner de nye produktene her.


Sørg for at du har med riktig verktøy:

  • Nebbtang
  • Skrutrekker
  • Avbiter/Kutter
  • Kniv
  • Meisel
  • Rasp

Det kan være bra å ha med seg et ekstra sluttstykke.

    (Siden lanseringen av nye låser våren 2021 følger det med ekstra Utbyggingsplate når man kjøper låsen hos Jernia.)


DETTE FORVENTES AV DEG UNDER OPPDRAGET …
  • Møt opp til avtalt sted og tid
  • Blir du forsinket, si i fra i god tid
  • Vis respekt, presenter deg på en ordentlig måte og vær imøtekommende
  • Sjekk at pakken med låsen inneholder nødvendige deler og sjekk døren
  • Avklar behov for ekstrautstyr og informer kunden om dette hvis behov. Husk å få aksept for ekstra kostnad ved bruk av ekstrautstyr. Eventuelle kostnader ved bruk av ekstrautstyr belaster du direkte til kunde etter oppdraget via faktura/vipps til gjeldende butikkpriser. (du beholder selv fortjeneste mellom rabatten du får hos Jernia og pris ut til kunde)
  • Jobb rolig og metodisk etter instruksjon lært på kurs/video
  • Blir du usikker underveis, stopp opp og sjekk instruksjonsvideo eller kontakt Yale kundeservice
  • Vær ekstra forsiktig med strømledningen i låsen – som kan skades om den kommer i klem
  • Be kunden selv slå inn masterkoden når du kommer dit i monteringsprosessen

Når du er ferdig med monteringen. Ta bilde av den ferdig monterte låsen og informer kunden om at oppdraget er ferdigstilt. Husk å markere jobben som utført i Luado-appen slik at kunden også kan godkjenne jobben. (kreves for at du skal få betalt)

HVA GJØR DU VED AVVIK?
  • Dersom du ser at jobben tar lengre tid enn estimert/avtalt avklar dette løpende med kunden (forventet monteringstid er maks 2 timer)
  • Får du problemer med monteringen av låsen kan du kontakte Yale kundeservice for support
  • Oppdager du feil eller mangler på selve låsen skal du informere kunden om dette snarest og be kunden ta direkte kontakt med den Jernia-butikken hvor låsen er kjøpt for nærmere avtale
  • Husk at du også kan kontakte Luado Kundeservice på telefon 919 20 901 eller e-post hei@luado.no om noe skulle være uklart. Om du skal montere Yale for første gang kan Luado sette deg i kontakt med en erfaren Yale-fikser fra prøveprosjektet i Oslo.

Husk at det er du som montør av låsen som står ansvarlig for monteringen, og dersom kunden opplever feil eller mangler ved monteringen i etterkant vil de ta kontakt med deg for å utbedre feilen.


SE JOBB OG CHAT MED KJØPER

Skulle du ha spørsmål ta gjerne kontakt med oss i Luado på hei@luado.no

Lykke til med jobben!

Hilsen
Luado-teamet

Luado.no benytter cookies for analyser og optimalisering av innhold og tjenester. Les mer