Vi ber deg sette deg godt inn i denne informasjonen fÞr du utfÞrer ditt monteringsoppdrag av Yale smartlÄser.
DIN LEVERANSE ER VIKTIG
Husk at du som Luado-fikser er den siste kunden mÞter i sin kundereise. Du har derfor stor pÄvirkning pÄ hvilken opplevelse kunden sitter igjen med.
DETTE FORVENTES AV DEG FĂR OPPDRAGET…
SÞrg for en god dialog med kunden fÞr oppdraget og still spÞrsmÄl. Benytt chat-funksjonen i appen slik at dialogen ogsÄ er skriftlig.
- Hvilken type lÄs skal demonteres?
- Hvilken ny Yale modell skal monteres (V2N, L3 eller Linus)?
- Sett deg inn i detaljer om akkurat denne lÄsen fÞr oppdraget starter og se relevante videoer for den modellen.
- Hvilken type lÄssylinder stÄr i dÞren?
- Er den nye lÄsen kompatibel med dÞren kunden har? Be kunden bekrefte at lÄsen passer fÞr du starter jobben.
- Forventer kunden ekstra tjenester utover demontering/montering av lÄs? F.eks. oppkobling av SmartHub?
- Har du blitt bestilt til en smartlĂ„spakke mĂ„ du ogsĂ„ hente riktig lĂ„s pĂ„ Jernia fĂžr oppdraget. Oppgi at du er pĂ„ Luado’s bedriftsavtale + ditt navn og telefonnummer, sĂ„ skal du fĂ„ kvittert ut lĂ„s (Luado mĂ„ ha registrert deg manuelt fĂžr du kan gjĂžre dette).
SĂžrg for at du har nĂždvendig kompetanse og verktĂžy for Ă„ kunne demontere gammel lĂ„s. Dersom eksisterende lĂ„s er gĂ„tt i «lĂ„s» be kunden kontakte lĂ„sesmed.
NB! Det lÞnner seg Ä utfÞre Yale-oppdrag pÄ dagtid. Har kunden bestilt deg pÄ kveld/helg sjekk om det er mulig Ä endre tid. Har du godt dagslys er det enklere Ä montere, og skulle du ha behov for assistanse vil ogsÄ Yale kundeservice vÊre tilgjengelig.
Vi anbefaler at du fÞr jobben starter, ser gjennom instruksjonsvideoen som ble vist pÄ kurset.
Se ogsÄ gjennom relevant informasjon om aktuelle Yale-modell kunden har bestilt og Þnsker montert av deg. Det finnes mye nyttig informasjon pÄ Yale sine kundestÞttesider.
Husk at Yale i lÞpet av vÄren 2021 lanserte flere nye modeller. Du finner de nye produktene her.
- Nebbtang
- Skrutrekker
- Avbiter/Kutter
- Kniv
- Meisel
- Rasp
Det kan vĂŠre bra Ă„ ha med seg et ekstra sluttstykke.
-
- (Siden lanseringen av nye lÄser vÄren 2021 fÞlger det med ekstra Utbyggingsplate nÄr man kjÞper lÄsen hos Jernia.)
DETTE FORVENTES AV DEG UNDER OPPDRAGET …
- MĂžt opp til avtalt sted og tid
- Blir du forsinket, si i fra i god tid
- Vis respekt, presenter deg pÄ en ordentlig mÄte og vÊr imÞtekommende
- Sjekk at pakken med lÄsen inneholder nÞdvendige deler og sjekk dÞren
- Avklar behov for ekstrautstyr og informer kunden om dette hvis behov. Husk Ä fÄ aksept for ekstra kostnad ved bruk av ekstrautstyr. Eventuelle kostnader ved bruk av ekstrautstyr belaster du direkte til kunde etter oppdraget via faktura/vipps til gjeldende butikkpriser. (du beholder selv fortjeneste mellom rabatten du fÄr hos Jernia og pris ut til kunde)
- Jobb rolig og metodisk etter instruksjon lÊrt pÄ kurs/video
- Blir du usikker underveis, stopp opp og sjekk instruksjonsvideo eller kontakt Yale kundeservice
- VĂŠr ekstra forsiktig med strĂžmledningen i lĂ„sen â som kan skades om den kommer i klem
- Be kunden selv slÄ inn masterkoden nÄr du kommer dit i monteringsprosessen
HVA GJĂR DU VED AVVIK?
- FÄr du problemer med monteringen kan du kontakte en annen Luado smartlÄs-montÞr. Har du ikke kontaktinfo fra opplÊring kan du alltids kontakte Luado kundeservice, sÄ gir vi deg et nummer.
- Oppdager du feil eller mangler pÄ selve lÄsen (som kunde har kjÞpt selv) skal du informere kunden om dette snarest og be kunden ta direkte kontakt med den butikken hvor lÄsen er kjÞpt for nÊrmere avtale.
- Oppdager du feil eller mangler pÄ lÄsen som er kvittert ut av deg mÄ du selv ta den med tilbake pÄ Jernia for Ä hente ut en ny en.
- Luado Kundeservice finner du kontaktinformasjon til her.
Husk at det er du som montÞr av lÄsen som stÄr ansvarlig for monteringen, og dersom kunden opplever feil eller mangler ved monteringen i etterkant vil de ta kontakt med deg for Ä utbedre feilen.
Lykke til med jobben!
Hilsen
Luado-teamet