Meny Logg inn

TRAINING: Slik lykkes du med Visor-montering

På denne siden har vi samlet nyttig informasjon for at du som fikser i Luado-appen skal kunne lykkes når du er ute på oppdrag og monterer produkter fra Visor hos kunder.

Vi ber deg sette av tid til å bli godt kjent med informasjonene slik at du har nødvendig kunnskap for å lykkes ute på oppdrag.

Kom gjerne med innspill til hei@luado.no om det er noe du savner av informasjon.


INNHOLD:


DU ER VIKTIG

Husk at du som fikser på Luado er den siste kunden møter i sin kundereise.

Du har således stor påvirkning på hvilken opplevelse kunden sitter igjen med.

Dette er våre (kundenes) forventinger til deg når du er ute på monteringsoppdrag av Visor-produkter:

  • Ta initiativet til en god dialog via chatten i appen. Avklar alle detaljer før jobben starter
  • Dobbeltsjekk at tiden kunden har booket inn er i samsvar med forventet tidsbruk
  • Er du usikker på noe sett deg godt inn i instruksjonsfilmene du finner på denne siden
  • Kom til avtalt tid. Hvis du er forsinket, gi beskjed så tidlig som mulig
  • Vis respekt, presenter deg på en ordentlig måte og vær imøtekommende
  • Sjekk alltid at varene er riktig før du starter opp, og planlegg estimert tid for montering godt


INSTRUKSJONSFILMER (VISOR)

Nedenfor har vi samlet de beste instruksjonsfilmene fra Visor. Få med deg smarte tips og triks for en mer effektiv montering.

På Visor.no finner du et bredt utvalg av instruksjonsfilmer og PDF veiledninger for montering av; Rullegardiner, Plissegardiner, Lamellgardiner, Persienner LUX og Liftgardiner.

Se alle instruksjonsfilmene for montering

Slik tar du/kunden riktige mål:
Ta mål ved glassnær montering
Ta mål ved glassnær montering
Ta mål ved nisje montering

SLIK LYKKES DU MED DIN VISOR-MONTERING

Nedenfor finner du Visor sine beste tips for å lykkes med monteringsjobben.

  • Spør alltid kunden om hvilke Visor-produkter som skal monteres dersom dette ikke er oppgitt i bestillingen, og sett deg godt inn i Visor sine instruksjonsfilmer
  • Avklar om kunden ønsker produktet montert på list eller i nisje
  • Monter produktene så nærme glass som mulig for å gi best mulig beskyttelse
  • Dersom vinduet er veldig utsatt for sollys skal det ikke monteres høyreflekterende produkter, da dette kan gi termisk brudd.
  • Kontroller alltid målene kunden har tatt før du starter monteringen. Sørg også for at du og kunden er enig om hvordan produktene skal monteres (list, nisje osv)
  • Etter at produktene er monterT anbefaler vi at du sjekker at alt fungerer som det skal. Ta gjerne bilde av det du har montert slik at du enklere kan kommunisere med Visor, kunden eller Luado om det skulle være spørsmål i etterkant


HVA ER INKLUDERT I EN VISOR-MONTERING?

En standardmontering inkluderer montering av nye Visor-produkter etter avtale du gjør med kunden via Luado-appen. For annet type arbeid som demontering, måling etc. avtales dette direkte med kunden via chat-funksjonen i appen. Visor estimerer ca 15 minutters monteringstid per produkt som tommelfingerregel. Minstepris for montering av Visorprodukter er fast startpris (498kr/400kr) + 1 times arbeid.

En standard montering inkluderer:

  • Kontrollmåling og dobbeltsjekk at produkt er riktig
  • Montering av avtalte produkt(er)
  • Test av funksjonalitet


VERKTØY DU BØR HA TILGJENGELIG?

Sørg alltid for å ha nødvendig verktøy tilgjengelig, det sparer deg både for tid og frustrasjon. Spør kunden i forkant om du er usikker på omfang av jobb og forhold i rom løsningen skal monteres.

Følgende verktøy bør du ha tilgjengelig på oppdrag:

  • Vater
  • Tommestokk/målebånd
  • Blyant/penn
  • Elektrisk drill og bor
  • Bits-sett (2 og 3,5mm vanligst
  • Bitsforlenger (spesielt ved monteringer tett på glass)
  • Skrujern
  • Kniv
  • Multiverktøy/saks
  • Bitsforlenger (spesielt ved monteringer tett på glass)


Det kan også være smart å ha følgende ekstrautstyr tilgjengelig på oppdrag.

  • Gipsanker eller gipsplugger
  • 2 og 5cm treskruer (standard skruer følger med produktene)

HVA GJØR DU VED AVVIK?

Husk at det er du som montør av Visor-produktene som står ansvarlig for selve monteringen. Dersom kunden opplever feil eller mangler ved monteringen i etterkant vil de ta kontakt med deg for å utbedre feilen.

  • Dersom du ser at jobben tar lengre tid enn estimert/avtalt avklar dette løpende med kunden
  • Har du spørsmål rundt montering av Visor-produkter, se instruksjonsfilmer og/eller ta kontakt med Pawel hos Visor på telefon +47 403 40 133
  • Oppdager du feil eller mangler på Visor-produktet kunden har kjøpt skal du snarest informere kunden og be kunden ta direkte kontakt med Visor kundeservice på e-post eller telefon: +47 401 27 600, for å avtale retur/reklamasjon
  • Husk at du også kan kontakte Luado Kundservice på e-post eller telefon; +47 919 20 901 om noe skulle være uklart rundt oppdraget

NOE DU FORTSATT LURER PÅ?

Skulle du ha spørsmål ta gjerne kontakt med oss i Luado på hei@luado.no

Lykke til med jobben!

Hilsen
Luado-teamet