Meny Logg inn

TRAINING: Slik lykkes du med rengjøringen

Så gøy at du ønsker å tilby renhold via Luado-appen.

Vi ber deg sette av tid til å bli godt kjent med informasjonene slik at du har nødvendig kunnskap for å lykkes ute på oppdrag.

Kom gjerne med innspill til hei@luado.no om det er noe du savner av informasjon.



DU ER VIKTIG

Dette er kundenes viktigste forventinger til deg på rengjøringsoppdrag:

  • Ta initiativet til en god dialog via chatten i appen. Avklar alle detaljer før jobben starter
  • Dobbeltsjekk at tiden kunden har booket inn er i samsvar med forventet tidsbruk
  • Er du usikker på noe snakk med kunden og sett deg godt inn i informasjonen du finner på denne siden
  • Kom til avtalt tid. Hvis du er forsinket, gi beskjed så tidlig som mulig
  • Vis respekt, presenter deg på en ordentlig måte og vær imøtekommende
  • Sjekk alltid at varene er riktig før du starter opp, og planlegg estimert tid for rengjøringen godt


DE BESTE VASKETIPSENE

Få med deg smarte tips og triks for en mer effektiv rengjøring fra artiklene/filmene nedenfor.

Rengjøring av bad
Slik rengjør du badet (jifrent.no)
7 gode tips til et rent bad (jifrent.no)
Hvordan vaske bad? (jernia.no)

Rengjøring av kjøkken
Slik rengjør du kjøkkenet (jifrent.no)
6 tips til vask av kjøleskap (jifrent.no)
Slik rengjør du kjøkkenapparatene (jifrent.no)
4 potensielle bakteriebomber på kjøkkenet (jifrent.no)

Rengjøring av øvrige rom
Hvordan vaske parkett (jifrent.no)
Moppe gulv (jifrent.no)
Tørke støv (jifrent.no)
Vaske vinduer som en proff (jernia.no)

Rengjøringsmiddel/utstyr
Vaskeutstyret du trenger (jifrent.no)

Andre vaksetips
Selge bolig? Visningsvasken (jifrent.no)
Flyttevask på 1-2-3 (jifrent.no)

5 TIPS FOR VELYKKET RENGJØRING

Ana har utført over 100 vaskeoppdrag – alle med topp rating fra kundene. Hun har også mottatt utmerkelsen Luado Anbefaler i 2020. Her her hennes beste tips.

  • Spør på forhånd hva kunden forventer. Jeg pleier å bruke chat funksjonen aktivt. Vinduer tar en del tid så smart å avklare på forhånd
  • Vær åpen for tilbakemeldinger og instruksjoner fra kunden, spesielt første gang du er hos en ny kunde. Gå gjerne gjennom alle oppgavene før du starter å vaske, da blir det enklere å planlegge
  • Hold den avtalte tiden kunden har bestilt og ha en aktiv dialog. Vær tydelig med kunden hva du rekker på den avtalte tiden
  • Jeg tar som regel med egne kluter, hansker og innesko jeg er vant til å jobbe i
  • Luft gjerne godt ut, spesielt når du støvsuger
  • Glem ikke det «lille ekstra» som å rette på puter og brette tepper fint

FORVENTET VARIGHET FOR RENGJØRING

Som renholder i Luado-appen er det du sammen med kunden som blir enig om varighet på hvert enkelt vaskeoppdrag. Nedenfor finner du en oversikt med forventet tidsbruk for en standard rengjøring.

 

 

Estimert varighet for rengjøring:

  • <50 kvm = 2 timer
  • 50-74 kvm = 3 timer
  • 75-99 kvm = 4 timer
  • 100-149 kvm = 5 timer
  • 150-200 kvm = 6 timer


HVA ER INKLUDERT I RENGJØRINGEN?

Vi har utarbeidet en enkel oversikt/sjekkliste med hva du kan forvente av en standard rengjøring via Luado. Se gjennom listen før jobben skal gjøres, og chat med rengjører via appen om detaljer for ditt oppdrag.

Se vår sjekkliste for rengjøring her…

PS! Vi anbefaler at du før oppstart av vaskejobben, ber kunden gi deg en detaljert forklaring på hva de forventer på ditt første oppdrag hos nye kunder.


HVA GJØR DU VED AVVIK?
  • Dersom du ser at jobben vil ta lengre/kortere tid enn estimert/avtalt med kunden avklar dette fortløpende med kunden
  • Dersom uhell eller skade oppstår ved oppdraget, gi umiddelbart beskjed til kunden
  • Er du usikker på noe kan du også kontakte oss på hei@luado.no så hjelper vi deg som best vi kan

NOE DU FORTSATT LURER PÅ?

Skulle du ha spørsmål ta gjerne kontakt med oss i Luado på hei@luado.no

Lykke til med jobben!

Hilsen
Luado-teamet